В брой 1 от
3.01.2020 година е пубикувана Наредба №
Н-13 от 17 декември 2019 г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за
подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените
при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица. С § 4 от същата, се ОТМЕНЯ
старата Наредба № Н-8 от 2005 г. , която до момента уреждаше
нормативната база относно подаваните към НАП декларации образец 1,3, 5 и 6.
сряда, 8 януари 2020 г.
четвъртък, 1 август 2019 г.
КАК УПРАВЛЕНИЕТО НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ РАБОТИ В ПОЛЗА НА МЕНИДЖЪРИТЕ
Още през 1997 Дейв Улрих съветва: “Традиционно, HR-ите говорят абстрактно и концептуално за морала на служителите, текучеството и ангажираността. Но за да изпълнят ролята си на Бизнес партньор, те трябва да заменят концепциите с доказателства, идеите с резултати и усещанията с оценки.”
вторник, 16 юли 2019 г.
ТЕКУЧЕСТВО НА ПЕРСОНАЛА
В последните години едно от сериозните предизвикателства пред работодателите е текучеството на персонала в организациите. Тази тенденция води до сериозни финансови загуби във фирмата, като е пропорционална на размера на организацията - в най-малките фирми загубите са най-сериозни, това са фирмите с до 50 човека персонал.
четвъртък, 9 август 2018 г.
МОТИВАЦИЯ НА ПЕРСОНАЛА
Разбирането на мотивационните
стимули, които се прилагат в една организация за повишаване ефективността на
персонала не винаги е достатъчно. Необходимо е да се изгради цялостна система,
изградена стратегически, която непрекъснато да работи за създаването на ново
мислене и ново отношение към труда, към организацията и към развитието на
личността. В организации, в които преобладават нискоквалифицирания труд и хора
с ниско ниво на интелигентност потенциала за прилагане на успешна мотивация е най-голям, защото възможностите за
стимулиране и мотивиране са неизчерпаемо много и могат да се прилагат в цялата
им пълнота.
сряда, 8 август 2018 г.
ЩАТНО РАЗПИСАНИЕ
Значението на щатното
разписание за една фирма често се пренебрегва и с времето все повече се отделя
внимание на формализирането на този вътрешнофирмен документ, отколкото неговото
значение за оптимизиране на работата и финасовите ползи от него. Ако една фирма
има „Щатно разписание“, чрез него ще може да управлява (да планира, контролира
и да следи) необходимостта си от човешки ресурси, както да контролира разходите
си за заплати и осигурителни вноски.
вторник, 7 август 2018 г.
ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Съгласно Общия регламент за защита на данните (Регламент 2016/679, който влезе в сила на 25 май 2018 г. защитата и неприкосновеността на личния живот и сигурността на личната информация на хората са основен приоритет. Важно е да знаете следното:
Основните принципи за защита на данните са:
- Личните данни трябва да се обработват законосъобразно, добросъвестно и прозрачно;
- Личните данни трябва да се събират само за валидни цели, които са яснои точно разяснени, и да не се използват по никакъв друг начин, който не е съвместим с тези цели;
ОСИГУРЯВАНЕ НА СОМООСИГУРЯВАЩИ СЕ ЛИЦА
Има категория лица, които са задължени от свое име и
за своя сметка да правят осигурителни вноски за Държавното обществено
осигуряване. Тези лица са:
- Лицата,
регистрирани като упражняващи свободна професия и/или занаятчийска
дейност;
- Лицата,
упражняващи трудова дейност като еднолични търговци, собственици или
съдружници в търговски дружества и физическите лица - членове на
неперсонифицирани дружества;
- Регистрираните
земеделски стопани;
- Тютюнопроизводителите;
неделя, 29 януари 2017 г.
НОВИ ИЗИСКВАНИЯ ПРИ ПОДАВАНЕ НА ДЕКЛАРАЦИЯ ОБРАЗЕЦ 1 ОТ 01.01.2017 г.
Последните промени в Наредба Н-8 от 29 декември 2005 г. и КСО въвеждат ново изискване относно данните, които се подават за работниците и служителите с прекратени правоотношения - вече се изисква да се отразява дали правоотношението е прекратено по вина или със съгласието на работника/служителя, или е прекратено от работодателя.
ОСИГУРЯВАНЕ НА СОБСТВЕНИК ИЛИ УПРАВИТЕЛ НА ФИРМА
Когато
стартирате свой собствен бизнес, след регистрирането на фирма /ООД или ЕООД/, е
належащо да се изяснят още някои въпроси, свързани със спазването на данъчното
и осигурително законодателство. Когато сте сигурни, че спазвате закона (това не
е толкова трудно и сложно) – можете да спокойно да работите за развитието на
своя бизнес.
неделя, 11 декември 2016 г.
КАК САМИ ДА РЕГИСТРИРТЕ ЕООД
Стартирането на собствен бизнес понякога е резултат на спонтанно решение, в други случаи е в следствие на дълго обмисляне и анализиране на икономическата полза. Във всеки случай на желание за предприемачество не трябва да се губи фокуса от продукта или услугата, които ще се предлагат и начините за реализация на идеята.
Абонамент за:
Публикации (Atom)